Sun City & Pilanesberg - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Laura Ruben - WaarBenJij.nu Sun City & Pilanesberg - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Laura Ruben - WaarBenJij.nu

Sun City & Pilanesberg

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

Daar ben ik weer.
Ik had in mijn vorige blog gezegd dat ik nu wat zou vertellen over Zuid-Afrika zelf, maar dat zal toch moeten wachten want ik heb dit weekend toch weer het nodige gezien en gedaan. Dus bij deze, binnenkort komt er zeker een blog over Zuid-Afrika zelf, over hoe het er hier aan toe gaat.
Zaterdagochtend gingen we dan, om 6.45u, op weg naar Sun City. 4 meiden in een schamele wagen, dat is al een avontuur op zich! Rond 9.30u kwamen dan aan in Sun City, een soort park met allerlei uiteenlopende dingen, zoals een waterpark, casino, doolhof, een meer met watersportactiviteiten en nog zo veel meer dingen. Bij de ingang kregen we een voucher voor een gratis bierproeverij aan het einde van het doolhof, kortom, we zouden sowieso het doolhof ingaan! Maar eerst zijn we maar begonnen met een ontbijt van de Nando’s, oftewel patat om 10u. Daarna zijn we eerst gaan shoppen en heb ik een paar souvenirs gekocht voor het thuisfront. Daarna rondgekeken en toen op weg naar het doolhof, een mooie tijd voor de bierproeverij, zo in de ochtend. Na 15 minuten door het doolhof gezworven vonden we dan eindelijk toch de uitgang en konden we beginnen aan de bierproeverij. Al waren de meeste bieren ronduit smerig, toch was het leuk om te doen! Daarna zijn we naar het meer gegaan om te gaan parasailen. Alyson wilde dit graag doen dus wij gingen mee. Julia zei ook dat ze het wilde doen maar toen we in onze zwemkleding stonden vroeg ze zich eigenlijk toch wel af wat dat parasailen nou eigenlijk was, al kwam ze daar in no time achter. Lena en ik waren zo gek door een soort groepsdruk ook maar mee te doen, ook al waren we beiden bang. Achteraf gezien kan ik zeggen dat ik er zeker geen spijt van heb gekregen, want: HET WAS SUPER VET!!! Enige wat later beetje eng was, was toen we in de boot terug voerden naar de kant, de kapitein vroeg hoeveel we wogen want we gingen wel erg vaak hard naar beneden. Bleek dat wij te zwaar waren voor de parachute, maar eigenlijk was het wel leuk want wij hebben twee keer het water geraakt wat juist heel cool was! Daarna nog gejetskied, wel leuk om te doen maar het valt dan wel in het niet vergeleken met parasailen. Vervolgens wilde we gaan zwemmen in de Valley of Waves, een zwembad met golven. Toen we daar aankwamen bleek dit al gesloten te zijn, waarop we maar weer zijn gaan eten. Daarna wilden we graag het casino zien en wellicht zelf een gokje wagen, maar de minimale inzet bij de blackjacktafel was me toch wat te hoog dus ook dit liet ik maar schieten. Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar een luxe restaurant, die we ook hebben gevonden. We hebben van een warm buffet gegeten voor maar 13 euro. Daarna moe maar voldaan naar het hotel gereden, 50 kilometer verderop. En in het donker rijden in Zuid-Afrika is nogal een opgave. Flink aantal kilometers over een weg gereden waar je niet harder dan 35km per uur kon rijden want anders zou de auto gaan vliegen, auto’s die koplampen hebben die je compleet verblinden omdat ze veel te hoog staan en tot slot is de belijning niet zichtbaar of ontbreekt. Kortom, ’s nachts kun je beter niet gaan rijden in Zuid-Afrika, althans buiten de steden niet.
De volgende dag om 7.45u vertrokken om te ontbijten bij de MacDonalds. En het is Zuid-Afrika, dus het duurde een uur voordat we weer weg waren uit de MacDonalds want alles ging daar zo ongeveer fout. Rond 9.30 kwamen we aan in Pilanesberg, een nationaal park vol met wilde dieren. We gingen zelf rondrijden in onze bagger wagen, wat al een avontuur op zich is. We hebben daar van alles gezien: everzwijnen, een hele boel zebra’s, neushoorns, giraffen, kudu’s, nijlpaarden, alligator, waterbokken, blauwe wildebeest, impala’s en natuurlijk de olifanten. Na afloop nog weer een souvenir gekocht voor het thuisfront en toen de rit terug naar Johannesburg gemaakt. Kortom, het was een geslaagd weekend!
De volgende trip die gepland staat is op 22 augustus. De bedoeling is om dan naar Victoria Falls te gaan, in Zimbabwe. Dat is een waterval die erg groot is en schijnt indrukwekkend te zijn. Ook gaan we daar nog meer dingen bekijken, zoals het Chobe National Park en wellicht nog wel meer. Gelukkig gaan we dan niet met onze bagger huur wagen, maar huren we voor die periode een goede auto.
Voor meer foto’s van het weekend verwijs ik naar mijn facebookpagina.
X Laura

• 07 Augustus 2014 - 17:17

Opa En Oma Ruben.:

Prachtig die uitstapjes. Zo zie de nog eens wat. Geniet er van.
    Groetjes van opa en oma Ruben.

• 15 Augustus 2014 - 20:29

Martine:

Kicken van dat parasailen! Ik kan me nog je zwetende handjes in de Hawaitrip (kermis) herinneren dus dit zal zeker eng zijn geweest haha!
    Rijd je zelf auto daar? Ook best spannend zo 's nachts!
    XX

• 16 Augustus 2014 - 18:28

Laura Ruben:

Komt goed opa en oma, ik geniet er zeker van!

@Martine, hahaha ja dat kan ik me ook nog steeds (iets te) goed herinneren! Ja, het was zeker eng. Heb echt flink gezweet en was wel echt bang maar ben wel blij dat ik het gedaan heb. Sterker nog, zou het nog wel een keer willen doen al blijft het eng denk ik.
    Ja, ik rijd daar zelf auto, is inderdaad spannend en je moet heel geconcentreerd blijven de hele tijd. Het is zeker een uitdaging om 's nachts in ZA te rijden haha. XX