Aankomst - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Ruben - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Laura Ruben - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Nou, dan nu echt mijn eerste blog vanuit Zuid-Afrika.
Het heeft even geduurd want ik kan nou niet zeggen dat de reis lekker vlotjes verliep en door de activiteiten hier heb ik niet eerder tijd gevonden om een blog te schrijven. Maar ik zal beginnen bij het begin, namelijk Schiphol.
Tijdens het nuttige van de lunch, voor zover ik wat kon eten van de spanning, kwamen ineens Berry en Nicole opdagen en even later ook John. Dit was een complete verrassing voor mij, maar het deed me zeker goed. Haalde de spanning goed weg en was erg fijn om te weten dat je gemist wordt. Voordat ik door de douane ging was het toch wel even flink huilen maar zodra ik door de douane was ging het beter en ben toen rustig naar de gate gelopen. Want de tax-free winkels zijn niets goedkoper en was er snel op uitgekeken.

Toen de vlucht van Schiphol naar Heathrow. Was erg gezellig want de jongen die naast mij zat en ik hebben vrijwel de hele vlucht gezellig gepraat. Haalt toch de spanning van het vliegen eruit want erg leuk vind ik het niet, zeker niet met de turbulentie die we hadden.
Aangekomen op Heathrow maar wat te eten en drinken gekocht en gewacht in de terminal hal. Nadat de tijd naderde voor het boarden ben ik naar de gate gegaan waar al een hoop mensen wachten. Dat is ook niet zo gek, want ik zou gaan vliegen met een Airbus A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Er kunnen namelijk 850 mensen in. Op het bord stond een vertraging voor het boarden van 20min. Dus toen ben ik wat gaan praten met mensen om mij heen. Dit bleek heel nuttig te zijn want rond 19u (vertrek stond gepland om 19.10) werd er omgeroepen dat er problemen waren met vliegtuig. Een schoonmaker zou een brandblusser hebben laten afgaan in het vliegtuig waardoor de lucht verontreinigd was en daardoor te gevaarlijk zou zijn om te boarden.
Om 20u ging de plingel voor de omroepen. De reparateurs zouden nog een aantal uren nodig hebben en als ze klaar zouden zijn, zou het cabinepersoneel te lang aan het werk zijn. Kortom, vertraagd tot volgende dag 13.00u. Doordat ik was gaan praten met andere mensen, ontmoette ik twee vrouwen, Gail en Catherine. Twee vrouwen die al veel vaker hadden gevlogen en dus ervaring hadden met dit soort situaties. Van British Airways kregen we een hotelvoucher, shuttlevouchers en eetvouchers. Rond 21.30 hadden we onze koffers en de vouchers. Toen naar de bus die ons zou brengen naar het hotel. Rond 22.45 waren we het wachten zat, want de bussen waren overvol, en hebben toen maar een taxi betaald. Uiteindelijk sliep ik pas rond 1.30u en moest de volgende morgen al om 7.30 bij het ontbijt zijn…

Helemaal gesloopt en wel uiteindelijk toch gaan vliegen om 13.00u (Engelse tijd). Ook nu had ik weer mazzel met de persoon die naast me zat, een vriendelijke vrouw uit Johannesburg die me allerlei tips gaf. Rond 1 uur ’s nachts (ZA tijd welke ook NL tijd is) aangekomen op Johannesburg. Waar Schiphol altijd druk is, ook om 1 uur ’s nachts zie je andere mensen, was het juist compleet leeg op het vliegveld in Johannesburg. Gelukkig had mijn vader geregeld dat ik zou worden opgehaald door de universiteit, want door alle vertraging was mijn telefoon leeg en kon het niet opladen door de andere stopcontacten in Engeland. Dus kon dit zelf niet meer regelen.

Om 3 uur midden in de nacht kwam ik aan bij mijn kamer. Na ongeveer 4 uurtjes slapen moest ik weer uit bed om te beginnen met de eerste introductiedagen. De andere internationale studenten waren meteen erg vriendelijk en werd meteen opgenomen in de groep. Na een dag vol info over veiligheid, hulpdiensten van de uni en bijna in slaap vallen tijdens zo’n meeting, eindelijk naar de supermarkt met de groep om wat te eten te kopen. Dit kan hier niet alleen, want daar is het te gevaarlijk voor. Binnen de campus is het veilig, erbuiten moet je je verplaatsen in groepen of in een taxi die vertrouwd is want ook taxi’s kunnen niet veilig zijn. Na de boodschappen te hebben gedaan en deze weer naar de kamer te hebben gebracht, zijn we met de groep rond een braai gaan staan. Typisch Afrikaans, een braai wat een soort van kampvuur is waarop je ook eten kunt bereiden. Daarna naar de pub gegaan om daar de wedstrijd te kijken, waar ik het verder maar niet over ga hebben……
Vanochtend werd er gezegd dat ik om 10.30u klaar moest staan, want we zouden gebracht worden naar het Rhino & Lion Park. Tegen 11.00u werden we opgehaald, want het is ZA dus het gaat allemaal wat gemakkelijker. In het park kregen we een tour door het park waar we heel veel dieren hebben gezien, o.a. leeuwen, cheeta’s, wilde honden, struisvogels, buffels, neushoorns, nijlpaard, buffels, antilopen, gigantische eekhoorns en nog veel meer. Maar het leukste kwam daarna, namelijk het spelen met en aaien van twee kleine leeuwtjes. Dit was super vet!

Morgen wordt waarschijnlijk een saai dagje, want het is morgen registratie dag van de universiteit dus dat is een dag lang wachten. Maar zaterdag gaan we naar Soweto, een township in Johannesburg waar we een rondleiding gaan krijgen in een tourbus.
Dit was het voor de eerste blog. Als het te lang is, sorry, het bloggen is ook voor mij nieuw!
XXX


  • 10 Juli 2014 - 20:12

    Martine:

    Super dat je bent begonnen met je blog, een plezier om te lezen. Zeker ook niet te lang hoor!!

    Wat shit zeg van je reis. Maar je weet wat ze zeggen he: in crisissituaties leer je de leukste mensen kennen. Fijn dat je het meteen al leuk hebt gehad met de mensen daar!

    Zwaaaaar jaloers op de prachtige dieren die je hebt gezien en de foto met het leeuwtje.

    Heel veel plezier (en succes met je saaie dag morgen). En tot de volgende blog! XXXX

  • 10 Juli 2014 - 20:26

    Jolanda:

    Klinkt te gek meid! Vooral het geknuffel met die leeuwtjes. De reis....maar gauw vergeten al dat wachten.

    Klinkt allemaal vrij relaxed en fijn dat je zo vlot bent opgenomen en iedereen behulpzaam is.

    Ik zal een trouwe fan zijn van je blog, dus....

    Dikke kus,
    Jolanda

  • 10 Juli 2014 - 21:50

    Iris:

    Wauw!!! Super stoer!
    Ik zal ook trouw je blog lezen! Ga ja daar trouwens naar school?

    Xxx Iris

  • 10 Juli 2014 - 22:18

    Nicole:

    Ha Laura! Leuk verslag! Jammer van de reis... snel vergeten en nog meer leuke ervaringen op doen! Veel plezier!!!

  • 11 Juli 2014 - 22:27

    Ina Ruben:

    Wat een leuk verslag en foto's zeg. Ik blijf je blog volgen hoor, ik hoop dat je een fijne tijd hebt in Zuid Afrika. Groetjes Ina

  • 12 Juli 2014 - 11:17

    Opa En Oma Uit Groningen:

    Hallo jolanda wij hebben jou verslag gelezen en dat was een heel verhaal.we zijn blij dat je nu een beetje op je gemak voelt. Veel liefs van ons en veel plezier.oma en opa groningen.

  • 12 Juli 2014 - 11:26

    Hj Schrieveru:

    Goedemiddag

  • 12 Juli 2014 - 20:15

    Oma En Opa Ruben,:

    Wat fijn dat je direct al opgenomen bent in de groep, en al veel ziet. Geniet er van meisje.

  • 14 Juli 2014 - 23:25

    Berend:

    wat een belevenissen al zo in de eerste paar dagen. Super!! Een hele fijne tijd en geniet er van. Groetjes van ons.

  • 16 Juli 2014 - 17:06

    John Voorthuijzen:

    Blij om te lezen dat je veilig bent aangekomen! Een goed begin ook, ik ben benieuwd naar je volgende ervaringen. Geniet ervan daar!

  • 17 Juli 2014 - 12:11

    Laura Ruben:

    Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties! Erg leuk om te zien dat mijn blog zoveel gelezen wordt en gewaardeerd wordt!

  • 20 Juli 2014 - 11:39

    Randy:

    Hoop dat je er een fijne tijd beleefd, maar pas goed op jezelf.
    Ben jaloers op je dat je zo tussen de diertjes mag zijn.
    Groetjes Randy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Studeren in Zuid-Afrika

Ik ga studeren aan de Universiteit van Johannesburg (UJ).

Recente Reisverslagen:

13 November 2014

Swaziland

30 Oktober 2014

Big 4

16 September 2014

Kaapstad

07 September 2014

Indruk

15 Augustus 2014

"I hope you will get hit by a car"
Laura

Actief sinds 03 Juli 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 6655

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 23 December 2014

Studeren in Zuid-Afrika

Landen bezocht: